Wana Kahwin!

Akhirnya...

Setelah dihitung detik dan waktu...selepas 8 tahun menyulam bunga-bunga cinta, sampai juga waktunya...my ex-classmate + my ex-housemate masa study di UiTM Dungun...Wana disatukan bersama buah hati tersayang, E. Aku dan seorang lagi kawan baik aku, cik Anie...menyumbangkan sedikit usaha bersama pengantin membantu dalam persiapan terakhir. Quite excited, macam uruskan majlis sendiri pulak. ;-P

Sehari sebelum majlis nikah, aku dan Anie terjah ke rumah pengantin untuk inaikan dia. Very simple request, dia tak nak corak-corak cacamarba kat tangan dia. Just inai biasa. Maka kami pun buatlah apa yang patut.

 Kad jemputan pengantin! Abaikan kedut-kedut pada kad tu ya. Hehe.

Jemputan untuk kawan-kawan baik aku.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

: 28 Jun 2012 - malam berinai. Lokasi di Taman Selayang Jaya :

Anie ambil part kaki...aku ambil part tangan. But no one ambil gambar aku. Haha.

Almost done!

Ok, aku dah siapkan part aku. Baru ada gambar~ :-P

Done!

Touch-up lagi~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

: Hari nikah - 29 Jun 2012. In another episode! :

Selesai make-up session~

Aku paling suka tengok inai kat jari Wana. Tak luntur, masih merah. Sangat berpuas hati~ ;-)

Sedia ke masjid. Manis ayu dengan busana warna putih~

Special pose, directed by me. Really like it~ Wink wink!

Sempat lagi posing~ :-P Lokasi di Masjid Sri Melati, Selayang.

Moment terindah~ Selamat melayari bahtera rumahtangga Wana & E!

 Me with ex-classmate - Shamihah~

From left: Anie, Wana, Sya & Mal.
Ex-students of OM221, UiTM Dungun - year 2007-2009. ;-)

Three of us! Friendship never dies!

Cincin nikah tersarung di jari manis~

Pose istimewa dari pengantin baru!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

: 30 Jun 2012 - Majlis Resepsi. Lokasi di Dewan Komuniti Bandar Menjalara :

Make-up session - last touch-up~

Hair-do~

Done!

Just like standing with Miss Malaysia~ ;-)

 I'm smile in nervous!

Aku naik pelamin lagi~

Sesi memotong kek~

Wajah bahagia~

 Silver vs pink!

Kawan-kawan baik aku yang berkesempatan datang. Thanks everyone! ;-)

Last but not least. Cik Mal~

Oh ya. Kalau nak tahu dari mana kawan Cik Mal dapatkan pakej pengantin, dia ambil dengan butik 'Rins Suzana' ya. Perlu buat appointment sebelum datang.

Selesai sudah segalanya. Thanks to Cik Puan Wana sebab sudi invite jadi pengapit pengantin...dapat la sikit pengalaman berharga selama 3 hari bersama keluarga pengantin. Bukan senang nak uruskan 1 majlis...daripada sebesar-besar hal, sampai sekecil-kecil hal nak kena ambil berat. Bantuan aku cuma berapa percent...tak dapat nak gambarkan tekanan dan susah payah yang dilalui oleh famili pengantin dalam berbulan-bulan membuat persiapan. Yang pastinya, lepas selesai majlis, smua orang lega!

#notakaki: Orang masih menunggu turn aku naik pelamin. But I have no answer! ;-)


Comments

Popular Posts