17-12-11: Konsert Fenomena Search 30 Tahun @ Kuala Lumpur

Ok...new updates!


Untuk aktiviti weekend aku kali ni, aku melapangkan diri menikmati hiburan dari kumpulan Rock Lagenda -- SEARCH. Phewwiiittt...! Alkisahnya ini pertama kali aku menyaksikan kumpulan Search beraksi secara live di atas pentas (of course lah atas pentas kan...takkan atas padang kot). Search telah membuat road tour untuk 3 lokasi di Semenanjung: Batu Kawan, Pulau Pinang (19 Nov), Larkin, Johor (3 Dis), dan Kuala Lumpur (17 Dis)...manakala lokasi di Pantai Barat Malaysia, Search akan beraksi di Tawau, Sabah (24 Dis) dan Kuching, Sarawak (31 Dis).

Di KL, lokasi awal di Padang Astaka, Petaling Jaya telah ditukarkan ke Mines Convention Centre (MIECC), Seri Kembangan, Selangor. Atas faktor cuaca barangkali, aku pun tak pasti (sebetulnya memang tak tahu). Dipendekkan cerita, aku hampir-hampir melupakan hasrat untuk menyaksikan konsert ni dek kerana 'si dia' tak join sama. Almaklumlah dia merupakan orang yang bertanggungjawab 'menjerumuskan' aku menyaksikan show artis-artis rock dari mula perkenalan kami sehingga ke hari ni. Walau bagaimanapun (cewah...ayat aku...siap ber-penandawacana lagi)...aku diberi lampu hijau oleh si dia untuk pergi menyaksikan sendiri konsert Search tersebut. Fikir punya fikir...campur, tolak, darab, bahagi...on last minute decision, aku jadi juga pergi! Terima kasihlah kepada 'Inche'Wandi, 'Inche' Haris dan kawan yang baru aku kenal, 'Inche' Hasan Jamil kerana menjadi 'bodyguard' aku kat sana. Hahaha...kononnya lah! Tanpa mereka sekalian memang tak sampai aku kat sana~

 
Tiket dan t-shirt free! ;-)

Close-up! Dah balik rumah baru perasan ada kupon minuman percuma! Hampeh!

Alkisahnya lagi aku dan 3 orang pengiring yang baik hati sampai lambat dek kerana faktor hujan dan traffic jammed. Leceh betul KL ni...asal hujan je jalan jammed. Agak lama juga la kami atas jalan. Tapi mujurlah senang je dapat parking malam tu. Nasib!


Antara lagu yang dimainkan: Panggung Khayalan, Fantasia Bulan Madu, Isabella, Rozana, Isi dan Kulit, Pawana, Mat Rock, Paranoid, Meniti Titian Usang, Pelesit Kota, Laila Namamu Teratas, Mentari Merah Di Ufuk Timur (tak semua lagu tersenarai di sini). Aku masuk agak lewat, masa lagu yang kedua baru berada betul-betul dalam dewan. Sedikit excited dan blur (macam tak percaya aku kat situ waktu tu). Dalam keramaian manusia tu aku dan kawan aku si Wandi berusaha mencelah dalam lautan manusia untuk sampai ke depan. Selagi boleh. Akhirnya dapat jugalah port di kanan stage. Sampai ke sudah aku berdiri. Nyatanya...lagu-lagu Search sangatlah feel..!

Amy on stage! Media mengatakan 15,000 pengunjung yang hadir pada malam tu.

 Cewah...akukah itu?

 Cik Mal!

Apa pun, semua peminat sporting & enjoyed. Thumbs up! Lagu kesukaan aku malam tu...Isabella, Rozana, Isi dan Kulit, Pawana dan Fantasia Bulan Madu! Kenangan manis yang takkan aku lupakan~ ;-)

Video yang sempat aku rakam malam tu...see how people enjoyed that show!

#notakaki: Aktiviti akan datang: Konsert Loudspeaker di Stadium Merdeka pada 25 Disember. Konsert Raja & Ratu Rock: Ella & Awie di Istana Budaya pada 15 Januari 2012. Tiket dah beli. Rabak poket aku!

Comments

Popular Posts