02-12-12: Wedding Reception Anie & Emy!

Another good friend of mine menyusul langkah selepas Cik Puan Wana. Aku melapangkan diri ke majlis Cik Puan Anie yang diadakan di Felda Keratong, Pahang. Jauh perjalanan aku kali ni. Menumpang kasih di rumah sewa Cik Puan Wana di Kuantan semalam dua. First time terjah ke Muadzam Shah, mujur tak sesat. Jumpa juga rumah pengantin~ ;-)

Sesampainya aku di rumah pengantin. Artwork ni yang menarik minat aku. Hasil tangan Cik Ain, jiran sekampung Anie yang aku kenal masa daki Bukit Broga. Nice job! Thumbs up untuk Ain!

 Cik Puan Wana dulu 'sign autograf'. :-P

 Aku pun ambil kesempatan juga~ ;-P

Nak jugak melaram dengan bunga pengantin. Sambil-sambil tunggu pengantin siap. Hehehe!

 
Okay! Pengantin dah siap~~

Termenung menantikan putera idaman?

Bersama pengapit~ Beliau la yang buat guest book! Cik Ain! ;-)

Aku dan pengantin! Ambil aura sikit~ :-P

Dah macam artis la pulak. Kan? Biasa la, raja + ratu sehari. :-D

Pengantin bukan kena fire Otromen ye. Itu silat pembuka namanya. :-P

Antara tradisi yang jarang-jarang ditemui sekarang.

Sana sini aku ambil gambar. Kalah photographer pro. Hihihi~~

Cik Puan Wana bersama suami. Orang yang bertanggungjawab jaga Cik Mal di Kuantan. Cewah!

Very sporting ini pengantin! Caya laa...tak ada segan-segan~ ;-D

Aku pun sempat juga la layan satu lagu pengantin. Itu pun mak andam yang start dulu. Aku sambut tengah-tengah lagu, sudahkan lagu sampai habis! :-P Tahniah buat Anie & Emy, selamat melayari bahtera rumahtangga. Moga kekal bersama hingga ke hujung nyawa, in shaa Allah ke syurga hendaknya.

Malam kedua di Kuantan, pekena seafood di Kak Ana Ikan Bakar Petai di Tanjung Lumpur, Kuantan. Harga dia berpatutan meh!

 
Thanks to laki bini yang murah hati menaja makan minum saya kat sana. Moga dimurahkan rejeki! :-)

#notakaki: Kat Kuantan dah ada sistem bas bersepadu RapidKuantan la. 1 Disember dilancarkan, hari aku sampai kat sana. Sama macam KL. Ada kemajuan. Terima kasih buat kerajaan pimpinan. Tapi kenapa sekarang baru nak buat ye? :-)

Comments

Popular Posts