Fikiran vs. Hati~

Saat di mana fikiran dan hati aku berkata-kata....


Hati berkata: Aku tak cantik macam perempuan tu...
Fikiran berkata: Cantik itu subjektif...setiap perempuan ada kecantikannnya sendiri...

Hati berkata: Aku rasa aku tak cukup sempurna di mata buah hati...
Fikiran berkata: Keikhlasan akan menampakkan kesempurnaan kepadanya...

Hati berkata: Aku makin gemuk...kena berjoging ni!
Fikiran berkata: Berjoging untuk sihat...bukan untuk kurus...

Hati berkata: Aku ketinggalan daripada kawan-kawan. Mereka dah berkerjaya...dah kahwin...
Fikiran berkata: Rezeki aku mungkin lebih baik daripada mereka....sabar sikit je...

Hati berkata: Aku tak sanggup melihat dia dengan wanita lain!!!
Fikiran berkata: Dia bukan untuk ku...aku bukan untuk nya...



--> Bila fikiran dan hati tak selari....memang menguji diri~

Comments

Popular Posts