Job hunting! Again~

Pada 17-05-10 aku menerima satu official letter daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP). Depan surat tertera panggilan temuduga. Dengan rasa tenang bercampur tertanya-tanya, aku membuka sampul dan membaca isi kandungan. Jawatan yang aku pohon 3 bulan yang lalu mendapat respon. Tarikh temuduga pada 30-06-10 di Putrajaya. Aku mula mencongak perjalanan hidup aku sekiranya berjaya.

I'm graduated...finally! Pada 23-05-10 aku telah menerima penganugerahan ijazah dari UiTM. UiTM Di Hatiku...tak akan aku lupa tajuk lagu itu. Satu perasaan yang sangat indah telah aku lalui sepanjang konvokesyen aku pada hari itu. Terharu. Gembira. Bangga. Bercampur-baur segala perasaan.


Pemburuan kerja telah aku mulakan kembali. Satu demi satu laman web aku teroka, untuk aku dapatkan pekerjaan tetap. Aku cuba mencari pekerjaan yang bertepatan dengan kelulusan yang aku peroleh. Bukan mudah...dan belum tentu aku dapat apa yang aku harapkan. Apa pun jua rezeki yang Allah beri, aku terima. Aku tidak meletakkan harapan tinggi, namun harapan tetap harapan...aku percaya dengan ketentuan yang telah Allah tetapkan untuk setiap hamba-hambaNya. Apa rezeki aku, laluan aku...tidak akan aku ketahui sebelum tibanya waktu. Sesungguhnya Allah jua Yang Maha Mengetahui. Yang penting...persediaan mental fizikal, dan usaha berterusan bersama doa yang tidak putus-putus. INSYA ALLAH....

Comments

Popular Posts