Mimpi~

Mimpi itu hadir lagi. Setiap kali aku terjaga, perasaan gelisah menerjah ke segenap pembuluh darah. Aku menarik nafas panjang. Sebak. Sayu. Sampai bila aku akan terus begini, aku sendiri tak pasti. Mungkin mimpi itu satu petunjuk, atau hanya mainan tidur. Yang pastinya mimpi ini berulang kali hadir dan mengusik perasaan.

Aku takkan lupakan pada satu mimpi yang pernah aku alami 5 tahun dahulu. Sebaik sahaja terjaga, aku menangis teresak-esak seolah-olah mimpi itu benar-benar terjadi. Dan...Allah jua yang Maha Mengetahui...akhirnya aku sedar bahawa mimpi itu satu petunjuk tentang realiti yang berlaku. Kali ini aku merasainya lagi. Watak yang berbeza..jalan cerita yang berbeza.

Perasaanku cukup terganggu. Apakah aku masih belum melepaskan sepenuhnya kenangan itu? Apakah masih ada rindu?

Comments

Popular Posts