Menyintai tak bererti memiliki~

Aku membeku. Membisu seribu bahasa. Perasaan diselubungi rasa sayu. Sepi. Aku semakin tenggelam dibawa kecewa. Apa yang aku rasakan kini, pernah aku rasakan 4 tahun dahulu. Perasaan yang sama kembali. Pilu. Hilang keyakinan dan kekuatan. Sesat mencari diri. Aku teringin sekali membawa diri, jauh dari sini. Ada desakan yang meruntun jiwa. Aku semakin bersedia untuk mengorak langkah, pergi jauh dari semua kenangan yang mengusik rasa.

Andai ada peluang untuk aku pergi, aku akan pergi dari kebiasaan di sini. Tak mampu aku selindung kesedihan hati yang ditanggung. Tak ada siapa peduli, tak ada siapa yang mengerti. PadaNya aku merintih, mengimbas segala kenangan dan kesilapan aku sebagai hambaNya. Sungguh meruntun hati wanita ku yang sedang bergolak mencari ketenangan abadi.

Aku ingin pergi, meninggalkan kenangan lalu. Mencari kekuatan baru. Apa yang berlaku sudah tersurat dalam qada' dan qadar Ilahi. Aku sebagai hambaNya harus redha dan cekal menghadapi. Biarpun pahit kenyataan untuk ditelan, namun kenyataan tetap kenyataan. DIA BUKAN UNTUK KU.

Ada bimbang di hujung sendu. Ada gundah di hujung pilu. Tidak ku tahu jika ada insan lain yang mampu menerima diri ini seadanya, sebagaimana diri aku seperti yang diciptakanNya. Andai ku tahu, apa yang ditentukan Ilahi. Mustahil...tak mungkin ku tahu sebelum tibanya waktu.

Aku pasrah, aku akur. Biar masa merawat segalanya...



Comments

Popular Posts