Pada Irama Ku Berpesan~

Karaoke!


Sebut pasal karaoke ni...aku mulalah rasa gatal tekak! Hehe. Aku tak pandai menyanyi, tapi aku suka meluahkan perasaan melalui lagu dan nyanyian. Pedulilah tak sedap pun...janji suara hati terluah. Dan, aku cukup suka dengar insan-insan lain yang mampu menyanyi dan mengawal nafas dengan baik, especially yang perempuanlah. Aku tak belajar dari siapa, cuma dengar dan tiru. Yang pastinya aku tak pernah belajar teknik yang betul!


Madah Berhelah versi speaker pecah. Rakaman pertama tahun 2012. Tak pasti hp aku yang tak sedap soundnya, mic yang terlalu tinggi atau memang aku yang tak pandai nak control suara. Rasanya sebab yang ketiga. Muahaha. Terlolong-lolong kedengarannya!

Since tahun 2008, aku dan kawan-kawan sekelas, juga merupakan housemate aku mula menjinakkan diri dengan dunia karaoke. Masa tu zaman study di UiTM Dungun. Karaoke 'jamban' je pun...satu lagu RM1 je. Asal tension je, gi karaoke. :-p

2012: Cubaan pertama bawa lagu Duri Terlindung -- Nike Ardilla.

Sekadar suka-suka. Sekadar meluah rasa. Koleksi rakaman karaoke aku dengan kawan-kawan aku, ada aku simpan. Tapi, ada sebahagiannya dalam external hard disk aku yang rosak. Lucu bila tonton semula gelagat masing-masing. Rindu betul pada kenangan lalu.

Friend from Singapore. Suara dia memang best. Aku suka dengar cara dia nyanyi. [Do not judge the outer appearance ok!]

#notakaki: Selalu dapat galakan dari kawan-kawan supaya masuk pertandingan tapi jawapan aku - TAK NAK! Aku ada penyakit stage fright! Dan, aku pun bukan bagus mana (Sedar diri). For sure, minat ni belum tentu kekal~~


Comments

Popular Posts